A face under a bridge

Jag sitter på bussen och försökte samla mina tankar, på väg in mot kungsportplatsen. Jag får plötsligt syn på något som fångar all min uppmärksamhet. Under bron såg jag ett ansikte målat på en av väggarna. Eller var det bara mitt huvud som ville se ett ansikte där? Tyvärr hade jag inte tiden att gå av för att kolla upp det och ingen kamera för att dokumentera det om det stämde.
Så idag var jag där igen. Och det stämde, det är ett ansikte där. Nästan bara synligt för dom som passerar under bron med båt. Det är ett vackert och detaljerat ansikte. Det döljs så bra av brons naturliga avsöndringar att det bara blir vackrare.


I´m sitting on the bus trying to sort my thoughts out., on my way towards Kungsportplatsen. Suddenly my eyes sees something that draws all my attention. Under this bridge I saw a face drawed on one of the walls. Or was this only my head making this face up? Unfortunately I did not have the time to get off and check it out once more, nor did I have a camera with me to document it.
So today I went back. And it was true, there was a face under the bridge. It´s olmost only visible for thoose passing under the bridge by boat. Its a beautiful and detailed face. Its so good covered by the bridges natural waste that I only like it more.




Kommentarer
Postat av: Rikard

Wow, du har ett sjukt öga för detaljer! Jag ska definitivt spana in det nästa gång jag är inne i stan.

2009-04-19 @ 22:30:42
URL: http://365saker.bloggagratis.se/
Postat av: Sandra

oj. aldrig sett det! Kul grej!

2009-04-19 @ 23:08:24
URL: http://ordentarplats.wordpress.com
Postat av: Anders K

stilig, er den der naturlig eller er det noen som har laget den der?

2009-04-21 @ 16:08:50
Postat av: jannike

den här gången var det inte din hjärna som spelade dig ett spratt...

visst blir man lite fundersam första gången man ser ansiktet, var nämligen också tvungen att gå tillbaka för att kolla.

kram.

2009-04-28 @ 22:58:24
URL: http://turnintoyou.blogspot.com
Postat av: marie

Fantastiskt!

Precis det här älskar jag. Små vackra saker som finns där runt omkring oss, bara vi öppnar ögonen och tittar. Själv samlar jag på hjärtan. Ibland är det mossa som växer i en hjärtform, ibland gräs, ibland ä de ett mönster i berget eller bara en tröja på marken som blivit till en hjärtform.



Snygg hemsida föresten. Jag gillar färgsättningen och bildformaten.

2009-05-12 @ 08:18:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0